Van Sligo naar Bushmills - Reisverslag uit Bushmills, Verenigd Koninkrijk van jannyenadri - WaarBenJij.nu Van Sligo naar Bushmills - Reisverslag uit Bushmills, Verenigd Koninkrijk van jannyenadri - WaarBenJij.nu

Van Sligo naar Bushmills

Door: Janny en Adri

26 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Bushmills

De afstand van Sligo naar Bushmills is 255 km. Na 56 km, in Blacklion, zijn we ongemerkt in Noord – Ierland beland. Dit gedeelte is ook een onderdeel van de reis, zij het maar een paar dagen. We komen langs Omach en richting Straban bezoeken we even kort het Ulster American Folks Park. Dit park van opnieuw opgebouwde en nagemaakte gebouwen geeft een idee van het leven in Ierland gedurende de 18de en de 19de eeuw. Veel Ieren emigreerden toen naar Amerika vanwege de economische slechte situatie in eigen land en vanwege het moeilijke leven onder het Engelse bewind. Voordat we verder rijden lunchen we in onze caravans en rijden daarna door het Noord – Ierse miezerige weer langs Londonderry en Coleraine door naar Bushmills.
In Bushmills verblijven we twee volledige dagen en gaan misschien naar de Giant’s Causeway, naar Dunluce Castle en de Carrick-a-Rede. We gaan in ieder geval naar een Whiskey – stokerij, die er sinds 1609 reeds bestaan.