In Sligo - Reisverslag uit Sligo, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu In Sligo - Reisverslag uit Sligo, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu

In Sligo

Door: Janny en Adri

25 Juni 2016 | Ierland, Sligo

Onze camping in Sligo ligt ongeveer 7 kilometer van de stad Sligo af. Er loopt ook een fietspad van de camping naar de stad, dus waarom dan niet op de fiets naar de stad? Maar, zoals het de laatste dagen is, het is bewolkt en het miezert weer, het is te nat om weer onze fietsen te nemen. We gaan dan maar met de auto Sligo in en parkeren vlakbij Sligo Abbey uit 1253. Wist je trouwens dat Sligo de geboorteplaats van W.B. Yeats is, een van de bekendste Ierse dichters. Truuske, Janny, Eric en ik hebben gezellig door de stad gewandeld, dan een beetje droog en weer later in de motregen. Sligo is geen ongezellige stad. Er loopt een riviertje doorheen wn er is een gezellig centrum rondom dat riviertje. Zoals gewoonlijk als we samen weg zijn hebben we weer heerlijk geluncht in een van de pubs in Sligo.