Rondrit door de Connemara en bezoek aan Clifden - Reisverslag uit Clifden, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu Rondrit door de Connemara en bezoek aan Clifden - Reisverslag uit Clifden, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu

Rondrit door de Connemara en bezoek aan Clifden

Door: Janny en Adri

20 Juni 2016 | Ierland, Clifden

Een vrij te besteden dag hebben we vandaag. Gaan we naar de stad Galway of gaan we de Connemara in? Gezamenlijk hebben we besloten de Connemara in te gaan.
De Connemara, gelegen aan de rand van Europa, aan de westkust van Ierland, is een van de mooiste, ongerepte plaatsen die er te vinden zijn. Van de ruige bergketen aan de rand van twaalf Bens in het noorden strekt de Connemara zich uit, via het merenrijke Roundstone Bog naar de gouden stranden in de Atlantische Oceaan.
Als eerste stoppen we bij een kleine gelegenheid waar koffie te drinken valt. Het is een soort huiskamer waar men kan aanschuiven aan tafel en waar de vrouw des huizes de koffie dan verzorgt met eventueel cake erbij, de koffie was nou, nou …..
Al rijdend langs de vele meren, die overal opduiken, ontdekken we de witte veenpluis, zien de opgestapelde turf en genieten van de rode fuchsia. Overal komen we langs de weg de grazende schapen tegen die denken het alleenrcht op de weg te hebben. Het is een schitterend landschap om er doorheen te rijden.
Al zwervend met de auto door de Connemara komen we aan in Clifden, de hoofdstad van de Connemara. Clifden is eerst gesticht in 1812 door een grootgrondbezitter uit Galway om de bandeloze bewoners van de Connemara wat fatsoen bij te brengen. Dat fatsoen is de inwoners van Clifden best bijgebracht. Het is een mooie stad met leuke winkels en pubs in alle kleuren van de regenboog.
De heenweg zijn we via allerlei secundaire en kleine weggetjes gegaan maar terug naar Galway hebben we via de N59 gereden, zodat we weer op tijd bij de caravan waren waar Truuske weer voor ons gekookt heeft. Het was lekker.

• 22 Juni 2016 - 18:27

Wim En Conny:

Een beeeeeeeeetje jaloers zijn wel wel !!! MAGGUT ??? Voor de rest gaat alles goed ,hoor !!!! Heel veel plezier en veel liefs en groetjes van ons.