Van Doolin naar Galway - Reisverslag uit Galway, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu Van Doolin naar Galway - Reisverslag uit Galway, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu

Van Doolin naar Galway

Door: Janny en Adri

19 Juni 2016 | Ierland, Galway

Het heeft vannacht weer aardig veel geregend en het is niet opgehouden in de ochtend. Dus we vertrekken is de regen. Vandaag is het niet zo’n lange tocht door het ruige landschap van de Burren maar wel een hele natte. Gedurende de rit van maar 87 kilometer was het alleen maar regen, regen en nog eens regen. Veel van het landschap en de omgeving hebben we niet kunnen zien, zo’n vies en donker weer was het. In de Kinvarra Bay ligt het Dunguair Castle waar ook middeleeuwse buffetten gegeven worden zoals in Bunratt Castle, waar wij een paar dagen geleden hebben genoten van zo’n buffet. Al vrij vroeg komen we in Galway aan. Nog steeds in de stromende regen zetten wij onze caravans op hun plaatsen en worden tot op ons hemd drijf nat van alle activiteiten die we daarvoor moeten ondernemen.
Galway is de hoofdstad van het gelijknamige graafschap en kent veel bezienswaardigheden. Het is ook de thuishaven van de “Trad on the Prom” , Mairin Fahy Band & World Champion Dancers”, een Ierse muziek en dansgroep, met “Riverdance, The Chieftains en The Lord of Dance” die Ierse folkloristische muziek speelt samen met een groep Ierse dansers.
Vanavond zijn we dan ook uitgenodigd, nadat we weer genoten hebben van een heerlijk diner, om een show van hen te gaan zien in Galway, kort weg schitterend.
D at maakte veel van de natte dag weer goed.