Van Glen of Aherlow naar Bantry - Reisverslag uit Bantry, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu Van Glen of Aherlow naar Bantry - Reisverslag uit Bantry, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu

Van Glen of Aherlow naar Bantry

Door: Janny en Adri

08 Juni 2016 | Ierland, Bantry

De zuidwestkust van Ierland is vandaag onze bestemming. We vertrekken redelijk vroeg, zo rond 8.30 uur, voor de 200km die we vandaag gaan rijden. Even goed opletten want al in het begin moeten we bij de "ruïne" linksaf, dus niet te ver rijden, daarna richting Mitchelstown en de M 8 op.
We rijden verder de “Wild Atlantic Way”, de N71, waarbij we in Fermoy de Blackwater rivier oversteken.
We komen langs Corck, de op een na grootste stad van Ierland, na Dublin.
De N71 verder naar de zuidelijke kust van Ierland is een bochtige weg in niet al te beste staat, dus het is rustig en niet te hard rijden.
Rond 14.00 uur komen we aan op de Eagle Point Camping in Bantry, een grote mooie camping aan een baai.
We hebben deze keer wel geluk met het loten voor de plaatsen op de camping, we staan zo maar naast elkaar op deze camping.