Met Truuske en Erik naar de Knockmaldown Mountains - Reisverslag uit Cahir, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu Met Truuske en Erik naar de Knockmaldown Mountains - Reisverslag uit Cahir, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu

Met Truuske en Erik naar de Knockmaldown Mountains

Door: Janny en Adri

07 Juni 2016 | Ierland, Cahir

Vannacht is de eerste regen gevallen tijdens onze vakantie, het was net een afspoelbuitje, niet erg veel en vanochtend was het weer stralend on-Iers weer, maar wel lekker voor ons.
Onder de bezielende leiding van chauffeur Erik zijn we met hun auto de bergen ingetrokken richting de Knockmaldown Mountains. Op weg naar de top, zo’n 370 meter hoog, reden we door een haag van wilde Rododendrons, die vanuit de vallei groeien tegen de hellingen van de Knockmaldown Mountains. Schitterend. Zo veel wilde en prachtige Rhododendrons hebben we nog nooit bij elkaar gezien! Daarna zijn we koffie gaan drinken in een pub in Lismore, zijn even langs de Saint Cartagh Cathedrale gereden en het Lismore Castle, om vervolgens terug te rijden naar Cahir waar een bezoek aan het Cahir Castle meer dan de moeite waard was. We zijn in Cahir in een ouderwetse Ierse pub gaan lunchen om als laatste een wandeling te maken naar het Swiss Cottage, een voormalig buitenverblijf van de familie Butler, ons wel bekend. Het was weer een heerlijke dag tijdens deze vakantie.

• 12 Juni 2016 - 00:23

John:

Leuk! Mooie fotos. Wij waren ook in hetzelfde swiss cottage.
    Veel plezier!