Fietsen in Glen of Aherlow - Reisverslag uit Tipperary, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu Fietsen in Glen of Aherlow - Reisverslag uit Tipperary, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu

Fietsen in Glen of Aherlow

Door: Janny en Adri

06 Juni 2016 | Ierland, Tipperary

Ja, dat kan. Het is er af en toe wel wat heuvelig maar bij onze huidige camping zijn fietsroutes uitgezet. Truuske en Erik en wij hebben onze fietsen meegenomen op de caravan dus daar gaan we vandaag gebruik van maken. Om 10.00 vertrekken we van de camping linksaf richting Rossarrehid en bij het Mariabeeld, waarvan er in Ierland best veel staan langs de wegen, gaan we linksaf naar Bansha. Het valt allemaal wel mee, een beetje heuvelig maar heel goed te fietsen. In de routebeschrijving staat dat we in Bansha volgens dezelfde route terug naar de camping moeten fietsen, maar eigenwijs als we zijn vonden we afstand eigenlijk te kort en fietsen door naar Tipperary, ja, de stad van dat liedje. De stad was uitgestorven, bijna geen mensen op straat en alles was dicht vanwege de extra vrije dag van de Ieren, Bankgiving. We hadden gelukkig een lunchpakket meegenomen dus dat hebben we maar onderweg genuttigd. De weg terug naar de camping was wel van steiler dan we ingeschat hadden en het werd af en toe lopen tegen de heuvel op ondanks onze elektrische fietsen.
Eindelijk moe en voldaan zijn we aangekomen op de camping.
’s Avonds werden we nog verrast met een diner gevolgd door een optreden van 4 jonge jongens die Ierse muziek voor ons speelden en door een paar dames die Ierse dansen ten toon spreiden.