Van Killarney naar Doolin - Reisverslag uit Doolin, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu Van Killarney naar Doolin - Reisverslag uit Doolin, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu

Van Killarney naar Doolin

Door: Janny en Adri

15 Juni 2016 | Ierland, Doolin

De zon schijnt weer heerlijk. Nog even foto’s nemen van de prachtige struiken en van de achter de caravan stromende rivier. We rijden vandaag lekker vroeg weg.
De weg naar Doolin leidt volgens het routeboek van de ANWB langs smalle wegen en over een Car Ferry om de Shannon over te steken. De Shannon is een grote rivier in Ierland die in de Atlantische Oceaan uitmondt en dus ook eb en vloed kent. In Talbert, waar de veerpont de rivier oversteekt, is het dus dan weer laag water en dan weer hoog water, waar je als auto met caravan wel rekening mee moet houden. Erik, Truuske en wij hebben met nog zo’n 10 andere medereizigers besloten om niet de route van de ANWB te volgen om met de veerpont over te steken, maar om te rijden via Limerick naar Doolin, dit om eventuele schade aan onze caravans te voorkomen bij het op- en afrijden van de veerpont. De wegen zoals wij die gekozen hebben waren in zeer goede staat, waarvan sommige delen zelfs snelwegen waren, met name rondom Limerick. We kwamen ook lekker vroeg in de middag aan op de camping in Doolin en hadden daardoor nog lekker veel aan onze middag. Onze caravans hebben we tegenover elkaar gezet zodat we zo ons eigen terreintje hebben. Truuske heeft voor vanavond lekker Nasi goreng gekookt en Hans is gezellig mee komen eten bij ons vieren.
Het is weer reisdag dus ook “Jeux des boules” – en waardoor Truuske en ik het weer aardig druk hebben vanavond.