De Ring of Kerry - Reisverslag uit Killarney, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu De Ring of Kerry - Reisverslag uit Killarney, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu

De Ring of Kerry

Door: Janny en Adri

14 Juni 2016 | Ierland, Killarney

Een van de “highlights” in deze omgeving is de zogenoemde “Ring of Kerry”. Het is wel een rondrit van 180 km. We besluiten om een deel van de ring te rijden maar niet de gehele 180 km, je zit dan feitelijk alleen maar in de auto. Als eerste stoppen we bij Ladies View op de N71, een uitzicht op het Upper Lake. De naam Ladies View is ontstaan doordat de hofdames van koningin Victoria zeer onder de indruk waren van dit uitzicht. Nou, volgens ons vieren viel dat uitzicht wel mee, we hebben er mooiere gezien, misschien de hofdames niet.
Bij Molly’s Gap, bij een grote Avoca - winkel komen we de ring op. Daar zien we Paul en Elly van onze groep en rijden door via de N71 naar Sneem, een dorpje dat de moeite waard zou moeten zijn, maar ook dat viel toch wat tegen. We besluiten via een andere weg terug te rijden naar Killarny, naar wat later bleek, een zeer mooie route te zijn.
In de middag komen we weer aan in Killarney en gaan nog even de stad in, wij vinden het een gezellige stad met een specifieke Ierse uitstraling. We blijven in de stad gezellig lunchen, gaan ook nog even een lekker ijsje eten en gaan daarna weer richting camping, nadat we eerst wat boodschappen hebben gedaan in de plaatselijke supermarkt.
's Avonds komen de twee jonge dochters, 10 en 12 jaar, van de campingeigenaar voor onze groep een optreden verzorgen met vioolspel en harmonica.