Een bezoek aan Kilkenny - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu Een bezoek aan Kilkenny - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu

Een bezoek aan Kilkenny

Door: Janny en Adri

04 Juni 2016 | Ierland, Kilkenny

We zijn vroeg uit de veren want we gaan met eigen vervoer via carpooling naar Kilkenny en er wordt veel drukte verwacht gezien het lange weekeinde dat de Ieren hebben ter gelegenheid van Bankgiving. We wandelen van de parkeerplaats naar onze eerste stop en dat is natuurlijk koffie met Ierse cake, we hebben daar geen bezwaar tegen. Na de koffie bezoeken we het kasteel van Kilkenny. Kilkenny Castle werd in de jaren 1190 gebouwd en is tot 1935 bewoond geweest. Vanaf het einde van de 14de eeuw woonde de familie Butler er. In 1967 schonken hun nazaten het kasteel aan de staat. Onze groep heeft een ruime rondleiding doorheen het kasteel gehad door de plaatselijke Ierse gidsen waarbij onze eigen Erik de vertalingen verzorgde en er ook nog een eigen accent aan gaf, hij betrok er zelfs zijn schoonmoeder bij.
Na de lunch hebben Janny en ik en Truuske en Erik nog een wandeling door de stad gemaakt en de Sint Canices Cathedral bezocht, waar we een kaarsje hebben aangestoken voor alle mensen die ons liefhebben.
Het was weer een schitterende dag, zowel het weer was prachtig als de invulling van de dag met onze hele gezellige groep medereizigers.

• 05 Juni 2016 - 08:50

Adelien:

Hoi Jannyendri
    Leuke foto's zeg , mooie streek en ook al goed contact met Truus en man, geniet maar lekker en voorzichtig aan he !!
    Wij gaan morgen met de familie Bakker naar Akersloot (Ha Ha) ook
    Leuk hoor !!!Doei doei xxxxx