Midden West Ierland: de Achill Island - Reisverslag uit Achill, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu Midden West Ierland: de Achill Island - Reisverslag uit Achill, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu

Midden West Ierland: de Achill Island

Door: Janny en Adri

23 Juni 2016 | Ierland, Achill

Het is vandaag zo’n dag waar 4 seizoenen in zitten. Die komen meer voor in Ierland. Dan schijnt de zon en is het 24 graden, even later regent het alsof het herfst is en is het plots 15 graden, weer een paar uren verder is het een heerlijke lentedag en de winter komt ook soms langs. Het plan was dat we vandaag gaan fietsen. Ik had de fietsen al van de caravan gehaald maar Truuske en Janny zagen het niet zitten om in het weer van vandaag te gaan fietsen, dus besloten we naar het Achill Island te gaan, een autoritje van een kleine 150 km heen en terug. Achill Island is het grootste Ierse eiland, 22 km lang en 15 km breed. Het eiland is bereikbaar via een brug die omhoog gaat als een boten moeten passeren. Erik als ervaren chauffeur heeft ons via de Atlantic Coast Drive rondgereden langs de kust. De Atlantic Coast Drive begint bij de net genoemde brug over de Achill Sound. De rondrit gaat naar het zuidelijkste puntje van de Atlantic Coast en dan naar het noorden naar de rest van Achill. Tussen Deega en Keel liggen de Minaun Cliffs en Cathedral Rocks. In de wateren rond de eilanden liggen veel viskwekerijen.
Erik, Truuske, Janny en ik hebben genoten van deze mooie rondrit op het eiland en hebben , nadat we ik Keel over het mooie en grote zandstrand hebben gewandeld, daar ook van een eenvoudige lunch genoten.
Daarna aan de pannenkoeken.

• 26 Juni 2016 - 16:35

Riek Schluter:

Hallo Janny en Adri,
    Ik geniet van jullie reisverslag! Leuk om zo jullie mooie reis te kunnen volgen.
    Ook de foto,s geven een goede indruk

Hartelijke groet, Riek