Boottocht naar de Cliff of Moher / Bunratty Castle - Reisverslag uit Bunratty, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu Boottocht naar de Cliff of Moher / Bunratty Castle - Reisverslag uit Bunratty, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu

Boottocht naar de Cliff of Moher / Bunratty Castle

Door: Janny en Adri

17 Juni 2016 | Ierland, Bunratty

Het wordt een lange dag vandaag. We gaan een boottocht maken naar de Cliffs of Moher, we hebben een borrel met hapjes en we gaan naar een kasteel in Bunratty met een middeleeuws banket dat pas om 20.30 uur begint en duurt tot 23.30 uur. In de voormiddag zijn Erik, Truuske, Janny en ik de Doolin Pier gaan verkennen en hebben daar ook de kaartjes gekocht voor morgen om met onze eigen fietsen over te varen naar het dichtstbijzijnde eiland van de Aran Islands, Inisheer (Eastern Island. Over de Cliffs of Moher hebben we gisteren gewandeld, vandaag zouden we er langs moeten varen. We hebben wel gevaren op de Atlantische Oceaan maar zijn heel ver van de Cliffs gebleven, waarschijnlijk omdat de zee erg ruw was. Op afstand hebben we diverse vogels gade geslagen zoals de Jan van Gent en de prachtige Papegaaiduikers. Daarna hadden Margot en Gerda voor een salade met een borrel gezorgd om onze eerste honger wat te stillen want we gaan tenslotte eerst om 21.00 uur aan tafel. Het kasteel van Bunratty ligt ongeveer een uur rijden van onze camping. We worden daar welkom geheten door Ieren in prachtige klederdracht. Er wordt van ons verwacht dat we deze middeleeuwse maaltijd met onze vingers en handen eten. Ook de drank vloeit rijkelijk. Tussen de gerechten door treden de in klederdracht verklede middeleeuwse Ieren voor ons op met zang en muziek op de viool en de harp, waarna ook een sage voorgedragen wordt.