Naar de Cliffs of Moher met wandeling - Reisverslag uit Lisdoonvarna, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu Naar de Cliffs of Moher met wandeling - Reisverslag uit Lisdoonvarna, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu

Naar de Cliffs of Moher met wandeling

Door: Janny en Adri

16 Juni 2016 | Ierland, Lisdoonvarna

De Cliffs of Moher rijzen ruim 200 meter boven het zeeniveau uit. De kliffen zijn 8 kilometer lang en strekken zich uit langs de Atlantische Oceaan . Vanaf de kliffen kan men de Arans Islands, Galway Bay, de Twelve Pins en de Maum Turk Mountains zien. Naar een van de eilanden gaan we aanstaande zaterdag.
De kliffen danken hun naam aan de ruines van kaapfort Mothar, dat tijdens de Napoleontische oorlogen is vernietigd om ruimte te maken voor een seintoren op Hag’s Head.
Maar nu genoeg over de informatie van de Cliffs of Moher, want we zouden het nog kunnen hebben over het ontstaan van de kliffen, de fauna en de flora in en op de kliffen, en ga zo maar door. Maar het belangrijkste is dat wij, Truuske, Erik, Janny en ik er ruim drie uren hebben rondgekeken en veel hebben gewandeld, van de ene klif naar de andere. Wel geen 8 kilometer maar toch nog een aardig eindje. Janny heeft nog dolfijnen gezien in de Atlantische Oceaan, zij was ook de enige. Het bootje waarmee we zaterdag naar de Arans Islands gaan zagen we vanaf de klif ook nog varen beneden in de diepte, we zijn benieuwd zaterdag. Maar eerst maar vandaag verder van de dag genieten.
In Lisdoonvarna, in stadje nabij de kliffen en niet ver van de camping hebben we heerlijk buiten in het zonnetje geluncht. Daarna hebben we van de verdere middag genoten in de zon voor onze caravan, wel uit de wind ….