Excursie over het schiereiland Dingle - Reisverslag uit Dingle, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu Excursie over het schiereiland Dingle - Reisverslag uit Dingle, Ierland van jannyenadri - WaarBenJij.nu

Excursie over het schiereiland Dingle

Door: Janny en Adri

12 Juni 2016 | Ierland, Dingle

Het is een bewolkte zondagochtend aan de zuidwest kust in Ierland, gaat het regenen .. blijft het droog? We hebben toch maar de regenjassen en de paraplus meegenomen naar de receptie van de camping want daar komt de bus ons ophalen voor een excursie over het schiereiland Dingle. Op het schiereiland vindt men enkele van de mooiste landschappen van Ierland. In het noorden liggen de Brandon Mountains, terwijl er vanaf de westkust mooie uitzichten zijn over de Atlantische Oceaan. We gaan eerst koffie drinken aan een groot zandstrand waar de oceaan de gelegenheid biedt aan de beste surfers van de wereld hun kunstjes te laten zien. Daarna rijden we de ring of Dingle en komen stenen forten uit de ijzertijd tegen, vroeg christelijke kapelletjes en beehive-hutten en prachtige landschappen. Op enig moment verlaten we de bus even om een kleine wandeling doorheen die landschappen te maken. Na de lunch in Dingle maken we nog een korte wandeling door Dingle. Het had de hele dag nog niet geregend maar toen we een winkel in Dingle verlieten om weer naar de bus te gaan regende het even pijpenstelen, ja, ’t is Ierland. Onze buschauffeur is een echte Dingler en vertelde tijdens de rondrit uitvoerig over de geschiedenis van zuidwest Ierland en met name over zijn favoriet Tom Crean en zijn ontdekkingstochten naar de Zuidpool.
Het is hier een schitterend gebied waar men zeker wel een week kan verblijven om alleen al van de omgeving en de landschappen te genieten. We zijn hier nog twee dagen en trekken pas woensdag verder. Morgen gaan we, als het weer het toelaat, een eindje fietsen met Truuske en Erik en overmorgen misschien samen de Ring of Kerry rijden.
Het was weer een heerlijke dag.

• 13 Juni 2016 - 15:09

Wim En Conny:

Zo te zien genieten jullie va n elke dag. (Weer of geen weer!)wij reizen,op afstand,graag mee.